Οι Επιπτώσεις του Ραδιοφώνου στην Κοινωνία

Οι Επιπτώσεις του Ραδιοφώνου στην Κοινωνία

Ανά τους αιώνες, ο άνθρωπος θέλησε να εξελίξει την επικοινωνία με τους συνανθρώπους του. Είχε ως στόχο να πληροφορείται και να πληροφορεί, να επηρεάζει και να επηρεάζεται από τις σκέψεις των ανθρώπων. Το ραδιόφωνο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή.

Αποτελεί ένα από τα αμεσότερα είδη ενημέρωσης. Συνυπάρχει μαζί με τα άλλα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κατορθώνει να διαμορφώνει σκέψεις και απόψεις. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την διοχέτευση πληροφοριών, ιδεών και απόψεων, ασκώντας κριτική επί παντός επιστητού. Διαθέτει λόγο καθαρό, απλό και άμεσο για κάθε μορφωτικό επίπεδο.

Υπάρχει η δυνατότητα πλέον οι ακροατές να επικοινωνούν άμεσα είτε με μηνύματα είτε μέσω τηλεφώνου. Λειτουργεί ασταμάτητα και βρίσκεται σε κάθε γωνιά της γης. Χρησιμοποιώντας ένα τέτοιο μέσο, αναπτύσσεται η φαντασία και η κρίση μας. Απαραίτητο χαρακτηριστικό των ανθρώπων που το ακούν είναι η επαγρύπνηση. Πολλές είναι μάλιστα και οι εταιρίες που επιλέγουν το ραδιόφωνο ως φθηνότερη λύση για την προβολή των προϊόντων τους. Μέσα από αυτό υπάρχει ανάπτυξη της οικονομίας, αφού για να λειτουργήσει χρειάζονται παραγωγοί, ηχολήπτες κλπ.

Το ραδιόφωνο κατάφερε να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη του πολιτισμού μέσα  από την προώθηση της μουσικής. Η ύπαρξη και μόνο διαφορετικών σταθμών για όλα του γούστα δείχνει την πολυχρωμία που διαθέτει. Μπορεί κανείς να βρει σταθμούς για έντεχνο, λαϊκό, κλασσική μουσική ή και εκκλησιαστική. Επίσης μεγάλη ήταν η συμβολή του και στην ανάπτυξη του θεάτρου.

Επιπλέον, το ραδιόφωνο κατάφερε να επηρεάσει και το χώρο της διαφήμισης. Για να μπορέσει να διαφημιστεί κάποιος στο ραδιόφωνο, θα πρέπει να βρει έναν έξυπνο τρόπο. Κι αυτό γιατί στο ραδιόφωνο αυτό που θα οδηγήσει τον ακροατή στο να αγοράσει κάτι είναι ο τρόπος που θα ακουστεί η διαφήμιση. Δεν έχει εικόνα για να το δελεάσει. Άρα ο ήχος θα πρέπει να εξάψει την φαντασία για το εν λόγω προϊόν.

Πολλές είναι οι έξυπνες διαφημίσεις που έχουν κατακλύσει τα ραδιόφωνα. Η συνταγή είναι απλή και χρειάζονται μόνο κάνα δυο βασικά υλικά. Το σημαντικότερο κομμάτι για την επιτυχία της είναι η ανάλυση του αγοραστικού κοινού, η ώρα ακρόασής της και η γεωγραφική περιοχή στην οποία απευθύνεται. Η χρήση μερικών έξυπνων αστείων φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Καθώς επίσης και η επιλογή στον εκφωνητή της διαφήμισης και της μουσικής υπόκρουσης. Κάπως έτσι δημιουργείται μια καλή διαφήμιση.

Στην περίπτωση που θέλουμε όντως να αναφέρουμε κάτι αρνητικό για το ραδιόφωνο, τότε θα περιοριστούμε στα πρακτικά ζητήματα. Οι κεραίες του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης παράγουν ηλεκτρομαγνητικά πεδία, τα οποία μεταδίδονται στο χώρο. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει έντονη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. Αυτό έχει ως συνέπεια όλη αυτή η ακτινοβολία να καταλήγει στον άνθρωπο. Υπάρχουν δηλαδή αλλοιώσεις στα ανθρώπινα κύτταρα από την θερμότητα αυτή.

Υπάρχει πληθώρα ερευνών που αναφέρουν, χωρίς όμως να αποδεικνύουν, αυτές τις επιπτώσεις. Όμως οι έρευνες αυτές εστιάζουν σε ασθένειες που περιλαμβάνουν μορφές καρκίνου και λευχαιμίας. Αναφέρονται σε πονοκεφάλους, κούραση, άγχος και κατάθλιψη. Δυστυχώς η εικόνα δεν είναι ξεκάθαρη και έτσι δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι αποκλειστική ευθύνη έχει το ραδιόφωνο. Εν κατακλείδι, το ραδιόφωνο έχει καταφέρει να αφήσει τόσο θετικά όσο και αρνητικά στοιχεία στην κοινωνία. Η χρήση του όμως εναπόκειται στον κάθε άνθρωπό ξεχωριστά.